dinsdag 20 april 2010

Aquabrowser een vergeten ding

De aquabrowser, als catalogus, ook op onze nieuwe website te raadplegen. Ik heb specifiek naar de ervaringen gevraagd tijdens het laatste klantenpaneloverleg. Van klanten hoor ik dat dit niet een handige manier van zoeken is.
Na uitleg is het iets duidelijker. Het verfijnen moet je vertellen. Eigenlijk zijn dat veel stappen en dat willen we niet meer. Tenminste ik niet.
Zelf vind ik het redelijk handig. Altijd gebruik ik eerst google en dan pas ga ik kijken in de bibliotheekcatalogus. Bij een echte biebcatalogus moet je specifiek weten wat je zoekt en hoe je iets spelt. Vaak heb je alleen een woord of een zinnetje. Dan kom je er dus wel met google. De aquabrowser suggereert ook alternatieven. Nog niet helemaal je van het maar wel een stapje dichterbij makkelijker zoeken.

1 opmerking:

  1. Over de wijze van presentatie in de Aquabrowser bestaan vele uiteenlopende meningen. Ik vind het goed dat jullie dat checken met jullie klantenpanel. Ik ben benieuwd hoe jullie klantenpanel denkt over de mogelijkheid tot het zelf toevoegen van meningen en beoordelingen. Gebruiken ze het, vinden ze het handig en zinvol?

    Rosemie Callewaert vertelde onlangs hoe het ging met de Aquabrowser in Belgiƫ. Haar presentatie met onderbouwend cijfermateriaal was zeer verhelderend.

    BeantwoordenVerwijderen