maandag 8 maart 2010

Twitter Ding



Zelf heb ik al een tijdje een Twitter account. Wanneer ik mezelf google dan is Twitter één van de eerste hits:
'Wie interesseert zich voor wat ik doe, wat ik lees of kijk?' Dat zie je op Google staan, dat ga ik verwijderen. Ik meen het wel. Er moet iets te melden zijn. In het weekend heb ik een volger geëlimineerd. Ik zag allemaal tweets langskomen over zaken waar ik niets mee heb. Daarnaast allerlei retweets over onderwerpen waar ik niets mee heb. Dat kun je overslaan. Maar dan nog, ik wil ook niet met die onderwerpen worden geassocieerd.
Ik volg sinds gisteren een hotel. Alleen omdat je er een gratis overnachting mee kan winnen en niet uit interesse. Klinkt allemaal anti. Misschien omdat ik erg nieuwsgierig ben in het begin maar dat zakt naderhand aardig af. De zoekfunctie van Twitter kan handig zijn. Maar daar gebruik ik eigenlijk nog steeds google voor.

Waar ik wel blij om ben is dat de Pebbles serie op cd afzonderlijk te koop is via BOL.
Ik heb een aantal LP's en wilde geen hele cd-box ernaast hebben. Alleen de leuke delen. En als er iets anti is dan zijn het de nummers op Pebbles wel. Het fotootje is het deel anti-meisje.

1 opmerking:

  1. Maar ben jij geïnteresseerd in andere Twitteraars. Waarom volg jij ze en met wat voor doel? Kennissen of familieleden volg je om andere redenen dan een collega of vakgenoot. Als je weet voor wie en wat je twittert en je doet dat consequent, dan wordt je al gauw een vaste waarde voor mensen. Door je open te stellen voor anderen, met hen in discussie te gaan, te reageren op hun tweets en hen terug te volgen, bouw je al snel een band op met andere Twitteraars. En zo kan het een belangrijk communicatiemiddel worden.
    Kijk ook eens naar de videoreeks over Twitter van JeBibliotheek.
    Zie je dat ook in jouw bibliotheek gebeuren?

    BeantwoordenVerwijderen