maandag 22 februari 2010

Twitterdance

De typische twittergebruiker blijkt een man te zijn van achteraan de twintig/ begin dertig. Hij is technisch goed onderlegd en vooral werkzaam in de IT-, media-/reclame-of consultingsector. Deze twitter-gebruikers stellen vragen aan merken in de hoop dat ze luisteren en een antwoord geven. Gebruikers definieren twitter als een sociaal netwerk van vrienden en/of zakelijke contacten waar ze interssante, boeiende, inspirerende of grappige weetjes of hyperlinks op een supersnelle manier kunnen delen en ontdekken. 20% van de tweets bevat een link naar een blog of een website.
Is dit een klantgroep van de bieb? Nee, maar misschien een (kleine) kans om deze groep te interesseren voor de bieb via twitter.

5 opmerkingen:

  1. I'm impressed.
    Dan geef ik je hierbij de Twitter "do's and don'ts. En hier heb je nog 13 Twitterverboden. Sluit mooi aan bij wat er in het filmpje voor beeld gegegeven wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Purpoise, we worden toch niet te goed hè? Wat een geluk dat ik niet tot de doelgroep van twitteraars behoor. Of het iets voor de bieb is vraag ik mij ook af. Wel zag ik vanavond op het Journaal dat het gebruik van internet door jongeren op mobieltjes gigantisch wordt en binnen een paar jaar met een factor 300 zal stijgen. Ongetwijfeld met veel getwitter daarbij. Misschien te gebruiken als mededelingenplatform in biebland. By the way, zag dat jouw bericht was geplaatst om 7.32 uur??! Ik hoop 's avonds.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Clem. We hebben het in deze cursus over sociale media. Dat wil zeggen dat gebruikers deze media inzetten om met elkaar te communiceren, tweerichtingsverkeer dus. Een mededelingenplatform is dat per definitie niet. Mensen praten terug. Toon dus aan dat je geïnteresseerd bent in jouw doelgroep, stel vragen, vraag om input, volg anderen en boven alles ga in gesprek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank Edo voor je do's and don'ts. Erg belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen